Bitteinä ja paperilla – kirja viestinnän trendeistä
Digitext on kustantanut kirjan, joka tarjoaa uutta tietoa viestinnän trendeistä. Tiesitkö, että kirja näyttää selviytyvän hyvin viestintäalan digitaalisesta turbulenssista? Painettu kirja ei ole kriisissä, vaikka digitaaliset julkaisut valtaavat alaa vähitellen. Oppikirjatkaan eivät sähköisty nopeasti, paitsi korkeakouluissa. E-kirja tekee läpimurtoa Suomessakin.
Digitaalisuus muuttaa viestintää monin tarvoin. Bitteinä ja paperilla –kirja on suunnattu viestintäyrityksissä työskenteleville ja media-alaa seuraaville. Kirjan kirjoitukset on julkaistu vuonna 2013 alan ammattilehdissä, ja niitä on päivitetty uusimmalla tiedolla. Kirjan aiheita ovat kirjojen kustantamisen kehitystrendit, e-kirjojen yleistyminen, e-kirjastot, oppimateriaalien sähköistyminen, kirjojen tarvepainatus, painotuotteiden verkkokauppa ja kuluttajien kuvatuotteet.
Kirjan on kirjoittanut Reino Lantto, jolla on pitkä kokemus viestintäalalta eri tehtävistä.
Kirjasta sanottua:
”Reino Lantto omaa laajan ja avarakatseisen näkökulman graafisen alan muutoksista ja kehityskulusta viimeisten vuosikymmenien aikana. Hänen vankka toimialatuntemuksensa ja laaja kontaktiverkostonsa vahvistavat kirjoitusten taustalla olevan näkemyksellisyyden. On hienoa saada lukea Lanton viestintäalan trendejä koskevien kirjoituksien muodostama kokonaisuus yksissä kansissa.”
Jarkko Saastamoinen, Heidelberg Baltic Finlandin toimitusjohtaja
”Reino Lantto on tehnyt pitkän uran viestintäalalla ja saanut kokemusta monesta eri mediasta. Hän on ollut mukana uusien palvelujen ja medioiden kehittämisessä jo 1980-luvulta lähtien. Hän on johtanut toimituksia, liiketoimintayksiköitä suuressa mediayhtiössä ja itsenäisiä alan yrityksiä. Kaikki tämä kokemus näkyy hänen kirjoituksissaan, jotka kertovat selkeästi viestinnän keskeisistä trendeistä.”
Jukka Silventola, Antalis Nordic, Baltic and Russia managing director
Tilaa kirja painettuna Unigrafian kirjakaupasta tai e-kirjana Ellibsistä ja Elisa Kirjasta.